Bibliographie et références
ALDERSON, Charles and BERETTA, Alan (Eds.), Evaluating Second Language Education, Cambridge: CUP, 1992.
ALDERSON, Charles J. et al., Language Test Construction and Evaluation, Cambridge: CUP, 1995.
BACHMAN, Lyle F., Fundamental Considerations in Language Testing, Oxford: OUP, 1990.
CANDLIN, Christopher N. and BREEN, Michael P., ‘Evaluating, adapting and innovating language teaching materials’ in On TESOL, Yorio K. Perkins and J. Schachter (eds.), The learner in focus, TESOL Washington, PP. 86-108.
DUDLEY-EVANS, and ST JOHN, Maggie Jo, Developments in English for Specific Purposes: A multi-disciplinary approach, Cambridge: CUP, 1998.
ELS, Theo Van et al., Applied Linguistics and the Learning and Teaching of Foreign Languages, London: Edward Arnold (Publishers) Ltd, 1984.
GENESEE, Fred and UPSHUR, John A., Classroom Based Evaluation in Second Language Education, Cambridge: CUP, 1996.
HEATON, J.B., Writing English Tests (New edition), London and New York: Longman Group UK Ltd, 1988.
HUGHES, Arthur, Testing for Language Teachers, Cambridge: CUP, 1989.
JOHNSON, Robert Keith (ed.), The Second Language Curriculum, Cambridge: CUP, 1989.
KATSUMASA, S., ‘Communicative language testing: Principles and problems’, English Review, 12, 3-24, 2007, http://ci.nii.ac.jp/naid/110004 693443/en/
KOUASSI, Jérôme, ‘Effectifs pléthorique et acquisition de l’anglais: Choix du matériel et des activités d’apprentissage’, Thèse de Doctorat de troisième cycle, Département d’anglais, Université de Cocody-Abidjan, Côte-d’Ivoire, août 1996.
KOUASSI, Jérôme, ‘Education à la démocratie : Intégration d’une philosophie adoptée aux Etats-Unis au département d’anglais de l’Université de Cocody-Abidjan, Côte-d’Ivoire, Thèse unique de Doctorat en anglais, Département d’anglais, Université de Cocody-Abidjan, Côte-d’Ivoire, septembre 2009.
MARTINEZ, Pierre, La didactique des langues étrangères, Paris : PUF, 1996.
MADSEN, Harold S., Techniques in Testing, Oxford: OUP, 1983.
MEIRIEU, Philippe, Le choix d’éduquer : éthique et pédagogie, Paris : ESF éditeur, 1991.
MUNBY, John, Communicative Syllabus Design, Cambridge: CUP, 1978.
NUNAN, David, Designing Tasks for the Communicative Classroom, Cambridge: CUP, 1989.
NUNAN, David, The Learner-Centred Curriculum, Cambridge: CUP, 1988.
OLEMOU, Cécé Michel Hervé, ‘Conception et élaboration d’un programme d’enseignement d’anglais de spécialité en vue d’une interaction efficiente: Le cas des filières commerciales de l’INSTEC d’Abidjan’, Mémoire de DEA, Département d’anglais, Université de Cocody-Abidjan Côte-d’Ivoire, 2008.
PORRENOUD, Philippe, Développer la pratique réflexive, Paris : ESF éditeur, 2001.
REA-DICKINS, Pauline and Germaine, Kevin, Evaluation, Oxford: OUP, 1992.
SHELDON, Leslie E. (ed.), ELT Textbooks and Materials: Problems in evaluation and development, Oxford: Modern English Publications, 1987.
SERN, H.H., Issues and Options in Language Teaching, Oxford: OUP, 1992.
STERN, H.H., Fundamental Concepts of Language Teaching, Oxford: OUP 1983.
TOMLINSON, Brian (ed.), Materials Development in Language Teaching, Cambridge: CUP, 1998.
VECCHI, Gérard De et CARMONA-MAGNALDI, Nicole, Faire construire des savoirs, Paris: Hachette Livre, 1996.
WHITE, Ronald V., The ELT Curriculum: Design, innovation and management, Oxford: Basil Blackwell Inc., 1988.
WEIR, Cyril J., Communicative Language Testing, London: Prentice Hall International Ltd, 1990.
WILLIAMS, Marion and BURDEN, Robert L., Psychology for Language Teachers: A social constructivist approach, Cambridge: CUP, 1997.
YALDEN, Janice, Principles of Course Design for Language Teaching, Cambridge: CUP, 1987.
|